رهایم نکن : به مناسبت 20 آبان ، زاد روز ابراهیم رها


واقعیت اینه که ما آدم ها از همون 1/1/1 که به دنیا می آییم چیزی حالیمون نیست ! و کم کم در اثر تجربه آموزی ، مشاهده و مطالعه به دانستنی های خود می افزاییم
این آموزش ها تا جایی ادامه پیدا می کنه که تبدیل به یک شعور در ذهن انسان بشه
من و خیلی از هم سن و سال های من ، شعور سیاسیمون رو مدیون ابراهیم رها هستیم
مردی که نوشته هاش برای ما که نوجوان بودیم فقط و فقط حکم مطالب طنز و خنده دار رو داشت و خوندنش باعث سرگرمیمون میشد
ولی کم کم یاد گرفتیم که عمیق تر به حرف هایی که میزد توجه کنیم و تازه اون موقع بود که متوجه شدیم هر نوشته این مرد دریه که ما رو به سمت واقعیت تلخ سیاسی راهنمایی می کنه
و به این شکل بود که نوع نگاه سیاسی ما شکل گرفت
.
.
.
نمی دونم بگم که رها آدم بی باکیه یا اینکه فقط یه بی کله هستش
چون هر بار قلم به دست گرفتن این مرد می تونه باعث بشه که زندگی رو که ساخته از بین بره
با خودم می گفتم باید دارای روح رهایی باشه که این چنین رها از ترس عاقبت کارش همچنان بنویسه
ولی از وقتی یکی از مطالبش روخوندم متوجه شدم که اونم مثل ما آدمه و می ترسه ولی قادر به کنترلشه ، ارادتم بهش بیشتر از همیشه شد ( لینک مطلب )
.
.
.
یک بار در یکی از نوشته هاش یکی از دوستانش رو مورد خطاب قرار داده بود و گفته بود : امیدوارم پشتت به دیوار هر زندانی تکیه داده شده سالم و سلامت باشی

آرزوی من در این روز اینه که شما همیشه سالم و سلامت باشید بدون اینکه به دیوار زندانی تکیه بدید
.
.
.
تولدت مبارک


------------------------------------------------------------------------------------------------------

پ . ن . 1 : مسلماً مطلب خود رها در مورد تولدش جالب تره ( لینک مطلب )

پ . ن . 2 : این نوشته هیچ چیز نیست جز یک تشکر از مردی که به ما راه درست رو نشون داد

12 شاخه رز سیاه هدیه شده:

موبد گفت...

ابراهيم رها كارش درسته
راستش من فقط يه كتاب ازش خوندم
اونم اگه درست يادم باشه
اسمش
سه قطعه عكس 6 در 4 بود
شايدم سه در چهار
كه محمد خاتمي رو تو داستانش با ژانوالژان يكسان و يكي كرده بود و خيلي كتاب خوب و باحالي بود
كارش درسته

رز سیاه گفت...

پاسخ موبد :
البته اسم کتاب دو قطعه عکس 4×6 هستش و همون طور که گفتید واقعاً فوق العاده هستش

مریم بانو گفت...

تولدش مبارک
تولدش مبارک
تولدش مبارک
...

شهرام بیطار گفت...

سلام رز سیاه عزیز
من هم آرزو میکنم که یه روز توی ایران انقدر آزادی باشه که هیچ کسی به خاطر تفکراتش و عقیده هاش پشتش به دیوار هیچ زندانی نباشه و من هم از صمیم دل تولد این آزاده رو تبریک میگم و براش آرزوی سلامتی میکنم




با درود و سپاس فراوان : شهرام

شهرام بیطار گفت...

راستی قالب جدیدت الان کامل لود شد . مبارکه . خیلی خوشکل شده

بنفشه جمالی گفت...

حق مطلب رو در مورد ابراهیم رها خودت بیان کردی

ابراهیم رها از اون آدمای کار درست روزگاره که هیچ وقت غم نان و غم کار جلوی نوشته های تند و تیزش رو نگرفته

رز سیاه گفت...

پاسخ مریم بانو :
بله خوب !



پاسخ شهرام بیطار :
انشا الله
از لطفتون ممنون ، راستش از حرفتون این برداشت رو کردم که قالب باید سنگین شده باشه که شما می فرمایید الان کامل لود شد !
اگه اینطوره باید یه فکری به حالش بکنم



پاسخ بنفشه جمالی :
در مورد مطلب اغراق کردید چون واقعاً چیز دل چسبی نشد ولی نظرتون در مورد رها کاملاً درسته
ممنون که سر زدید

شهرام بیطار گفت...

سلام رز سیاه عزیز . از کامنت تخصصی ات ممنونم . خودش به اندازه یه بلاگ بود . در مورد قابل هم نمیدونم چرا تازگی بلاگ اسپات این طوری شده . مال خودمم هم همین طور شده و کلی طول میکشه که لود شه . هر چی هم به نظرم میرسید حذف کردم . فقط چند تا از امکاناتم مونده اما باز هم سنگینه . مال تو هم اولش قسمت بالاش یه کم دیر لود میشه و بعد این قسمت کامنت هاش . البته با چند بار ریفرش حل میشه . مواظب خودت باش





با درود و سپاس فراوان : شهرام

ناشناس گفت...

خوب گویا من خیلی دیر رسیدم .
تولدشون مبارک باشه
داخل پرانتز عرض کنم که جدیدن با پیج شما آشنا شدم از این به بعد بیشتر مزاحمتون می شم به امید خدا :دی

رز سیاه گفت...

پاسخ شهرام بیطار :
خواهش می کنم ، وظیفه بود



پاسخ nymphangel :
بله واسه کیک نرسیدید !!! ;)
ممنون که سر زدید

شهرام بیطار گفت...

سلام . باز هم کامنتت انقدر قشنگ بود که به اندازه بلاگ ارزش داشت . کاش همین کامنتت رو بلاگ کنی . دقیقاً من رو برد به اون روز ها . مخصوصاً بازی دبرنا . توی اینترنت هر چی گشتم هیچ عکس یا مطلبی نتونستم از این بازی پیدا کنم . احتمالاً اسمش چیز دیگه ای هست و ماها توی ایران بهش میگیم دبرنا . و جالب تر هم اینکه فقط کسایی که ریشه ترکی دارن این بازی رو میشناسن . خیلی خوشحالم کردی . مواظب خودت باش . راستی من همیشه فکر میکردم اصفهانی هستی . نمیدونستم یه مدت هم تبریز بودی . جالب بود برام




با درود و سپاس فراوان : شهرام

رز سیاه گفت...

پاسخ شهرام بیطار :
خواهش می کنم و مممنونم از لطف شما
.
.
.
من متولد تبریز هستم و تا کلاس سوم هم تبریز بودم

ارسال یک نظر