از تو لبخند می خواهیم : به مناسبت 21 مهر ، زاد روز سید محمد خاتمی


سید محمد خاتمیسید محمد خاتمیسید محمد خاتمیسید محمد خاتمی

پیش نوشت : پیشنهاد می کنم قبل از خواندن این پست نگاهی به این "مطلب" بیندازید
.
.
.
چه ها که در این یک سال بر ما نگذشت

آقای خاتمی سال پیش را به خاطر دارید ؟
به خاطر دارید از شما درخواست کردم نیایید ؟
به خاطر دارید به شما وعده دادم اگر قدم بردارید بر می خیزیم ؟

آقای خاتمی
کوفی عنان , سید محمد خاتمیبه یاد دارید که در سال گذشته تولدتان را با حضور کوفی عنان و جمعی دیگر از بزرگان جهان که به بهانه کنفرانس دین در دنیای جدید به ایران آمده بودند را جشن گرفتید ؟

به راستی در فاصله 65 سالگی تا 66 سالگی شما چند سال طی شده ؟

هنوز هم نمی توانم باور کنم که تمام این اتفاقات که رخ داده در طول یک سال اتفاق افتاده باشد
.
.
.
همیشه دوستتان داشتم ولی نمی دانستم که چطور اینچنین مردمان را شیفته خود می کنید
تا روز 25 آذر
تا آنکه توانستم در چند متری شما بنشینم
شما سخن بگویید و من با گوش جان ببلعم
تازه آن زمان بود که متوجه شدم چرا شما را شمعی در باد می نامند
و حال می دانستم چرا محبوبید
چرا که چون شمع گرما و روشنی می پراکانید
.
.
سید محمد خاتمی در جشن شب یلدا 40چراغ.
دیروز روز بزرگ داشت حافظ بود

حافظ
به یاد دارید آن تفالی را که درشب یلدا 84 در میان 40 چراغیان زدید ؟

عشق بازی و جوانی و شراب لعل فام
مجلس انس و حریف همدم و شرب مدام
ساقی شکر دهان و مطرب شیرین سخن
همنشین نیک کردار و ندیم نیک نام

و این به حال و روز آن دوران چه شبیه بود
سید محمد خاتمی , 40چراغ , شب یلدا
ولی هدفم از این حرف خاطره ای دیگر بود
خاطره شب یلدا سال گذشته که باز در بین قلم داران 40چراغ بودید
این بار نیز نتیجه جادوی انگشتتان و سحر کلام حافظ حقیقتی بود که بعدها معانیش را درک کردیم

ز در درآ و شبستان ما منور کن / هوای مجلس روحانیان معطر کن
اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباز / پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن
به چشم و ابروی جانان سپرده ام دل و جان / بیا بیا و تماشای طاق و منظر کن
ستاره ای شب هجران نمی فشاند نور / به بام قصر برآ و چراغ مه پر کن
بگو به خازن جنت که خاک این مجلس / به تحفه برسوی فردوس و عود مجمر کن
ازین مزوجه و خرقه نیک در تنگم / به یک کرشمه صوفی وشم قلندر کن
چو شاهدان چمن زیر دست حسن تواند / کرشمه بر سمن و جلوه بر صنوبر کن
فضول عقل حکایت بسی کند ساقی / تو کار خود مده از دست و می به ساغر کن
فال گرفتن سید محمد خاتمی در شب یلداحجاب دیده ادراک شد شعاع جمال / بیا و خرگه خورشید را منور کن
طمع به قند وصال تو حد ما نبود / حوالتم به لب لعل همچو شکر کن
لب پیاله ببوی آنگهی به مستان ده / بدین دقیقه دماغ معاشران تر کن
پس از ملازمت عیش و عشق مهرویان / ز کار ها که کنی شعر حافظ  از بر کن
.
.
.
به راستی به مانند همیشه حضرت حافظ به حقیقت گفت
به راستی که با دل و جان به راحت افتادیم
بر زیر ستارگان شب بر بام قصر های کوچکمان شدیم و فریاد بر آوردیم : الله اکبر
و دیدید که جوانان این خاک بر خون خود غلتیدند و بر فردوس شدند
.
.
.
سال گذشته شما را کوروش زمانه نامیدم
و از شما ممنونم که به من و دیگران ثابت کردید که اینچنین هستید
.
.
.
باز امسال نیز چون سال گذشته از شما درخواستی دارم

آقای خاتمی ، ‌برایمان لبخند بزنید که لبخند شما امید ماست

ممنونم
.
.
.
تولدتان مبارک

سید محمد خاتمیسید محمد خاتمی
جشن تولد 66 سالگی سید محمد خاتمیسید محمد خاتمی

------------------------------------------------------------------------------------------------------
 


پ.ن. 1 : از "راسپین" ممنونم که این فرصت رو به من داد تا بتونم آقای خاتمی رو از نزدیک ببینم

پ.ن. 2 : اگر روی عکس ها کلیک کنید بزرگ می شوند

3 شاخه رز سیاه هدیه شده:

مریم بانو گفت...

بغض کردم رفیق...

تولد این مرد بزرگ مبارک
مطمئنم که تو این یه سال به اندازه 8 سال ریاست جمهوریش سختی کشیده. خوشحالم که حداقل با تولدش فرصت شاد بودن رو به ملت غمگین ما داده
دوسش دارم

شهرام بیطار گفت...

سلام دوست عزیز . از بلاگ مریم بانو اومدم اینجا . دیدم تولد سید هم هست . من هم وقتی که از نزدیک دیدم شون زبونم گرفته بود . فقط میخواستم بدونم شما همون رز سیاه خودمون توی 360 هستین یا یکی دیگه هستین . البته از ظاهر بلاگ تون این طور به نظر میاد که یکی دیگه باشین . چون اون رز سیاه قدیمی ما اهل سیاست نبود تا جایی که یادم میاد . در هر صورت از آشنایی تون خوشحال شدم




با درود و سپاس فراوان : شهرام

موبد گفت...

نامت هنوز ورد زبانهاست!!!!ه

ارسال یک نظر